Laden Evenementen
Dit evenement is voorbij.

Camille SAINT-SAËNS (1835-1921)

 

Une flûte invisible, poème de / gedicht van Victor Hugo – mélodie pour voix, flûte et piano / melodie voor stem, fluit en piano

 

Maurice RAVEL (1875-1937)

 

La flûte enchantée – mélodie extrait du cycle / uit de reeks Schéhérazade, poème de / gedicht van Tristan Klingsor, arrangée pour voix, flûte et piano / bewerkt voor stem, fluit en piano

 

Philippe GAUBERT (1879-1941)

 

Soir Paiën, gedicht van /poème d’Albert Samain – mélodie pour voix, flûte et piano / melodie voor stem, fluit en piano

 

Jules MASSENET (1842-1912)

 

Méditation extrait de l’opéra / uit de opera Thaïs – arrangée par Ph. Taffanel pour flûte et piano / bewerkt door Ph. Taffanel voor fluit en piano

 

Sonnet, poème de / gedicht van Georges Pradel – mélodie pour voix et piano / melodie voor stem en piano

 

Amours bénis, gedicht van / poème d’André Alexandre – mélodie pour voix, piano et violoncelle / melodie voor stem, piano en cello

 

Elégie, texte de / tekst van Louis Gallet – mélodie arrangée pour voix, piano et violoncelle / melodie bewerkt voor stem, piano en cello

 

César FRANCK (1822-1890)

 

Le sylphe, gedicht van / poème d’Alexandre Dumas – mélodie pour voix, piano et violoncelle / melodie voor stem, piano en cello

 

Gabriel FAURÉ (1845-1924)

 

Après un rêve, op. 7, n°1, poème de Romain Bussine basé sur un poème toscan / gedicht van Roamain Bussine gebaseerd op een Toscaans gedicht – mélodie arrangée pour voix, piano et violoncelle / melodie bewerkt voor stem, piano en cello

 

Kurt WEILL (1900-1950)

 

Youkali, texte de / tekst van Roger Fernay – mélodie arrangée pour voix, piano et violoncelle / melodie bewerkt voor stem, piano en cello

 De drie muzikanten ontmoetten elkaar tijdens hun studies aan het Institut Supérieur de Musique et de Pédagogie (IMEP) in Namen. Alle drie zijn gepassioneerd over kamermuziek, hun Ensemble Bleu Miroir werd geboren na verschillende projecten in de klas van Mr. Hanxiang Gong

 

Caroline de Mahieu onderneemt haar vocale opleiding bij het IMEP met Ana Camelia Stefanescu, Eunice Arias, Benoit Giaux, Elise Gabele en Françoise Viatour, na haar universitaire studies. Sinds 2018 heeft ze haar opleiding in opera voortgezet in het European Vocal Department. Caroline onderscheidde zich in 2016 op de Concours International Bell’Arte (2de prijs) en op de Concours des Nouveaux Talents de l’Art Lyrique in Ans (3de prijs). Sinds 2017 maakt ze deel uit van het Kamerkoor van Namen. Haar veelzijdige stem brengt haar zowel opera als oratorium, melodie / lied en kamermuziek te zingen. In 2020 debuteert ze met de Opéra Royal de Wallonie.

Amélie Debecq begint fluit en cello op de academie. Laureaat van de Belfius Classics Competition, ze won Eerste Prijs en Hoger Diploma voor dwarsfluit en kamermuziek aan de Koninklijke Conservatoria van Luik en Brussel. Ze perfectioneerde zichzelf ook met Chrystel Delaval aan het Regionaal Conservatorium van Rijsel. Ze werkte dan als fluitiste met het Belgian National Orchestra, het Orchestre Royal de Chambre de Wallonie en de Opéra Royal de Wallonie. Rijk met een prachtige muzikale ervaring hervat ze cello-studies bij het IMEP, in de klas van Eric Chardon.

Manon Amorison begint de piano met Françoise Lepape aan de Academie van Péruwelz. Vervolgens vervoegde ze het IMEP in de klas van Jacqueline Lecarte en behaalde haar Master Didactiek in 2018. Tijdens haar studie krijgt ze lessen van Peter Petrov en Stephanie Salmin op piano, en Hanxiang Gong en Sophie Hallynck in kamermuziek. Ze volgt momenteel een Masterdiploma in Pianobegeleiding in de klas van Mathias Lecomte.

Dagdromen

« In onze dromen en vooral in die van beroemde Franse componisten is alles mogelijk. Men kan getransporteerd worden naar het land van de Duizend-en-één Nachten of ook naar de Griekse oudheid in de tempel van Adonis. Men kan naar de vreedzame zang van herders luisteren, maar het meest charmante lied is dat van liefde.

Met deze verschillende Franse melodieën stellen we een pad voor naar het hart van deze passies. Via muziek wordt een ontmoeting mogelijk. De ontluikende liefde is niet altijd gevuld met vreugde. Door de seizoenen kennen we zorgen en gehuil, zelfs als, tussen twee kussen, al het verdriet vergeten is. Later wordt deze liefde gezegend door de komst van een kind. Helaas duurt geluk niet, de geliefde is weggegaan en hij is veranderd in een sylph, een mysterieuze geest, een droom. Alleen de ziel kan hem in droom zien en de sylph houdt van dromen vol met hoop te bieden. Door dromen vinden we onze geliefde terug, we dromen geluk, het is Youkali, het land van onze verlangens en gedeelde liefdes. Het is gelukkig, maar het is een droom. » – Caroline de Mahieu

 

Contact

Caroline de Mahieu – email : mezzo@carolinedemahieu.com